Στην τελική ευθεία μπαίνει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού καθώς εγκρίθηκε η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Έτσι απομένει να πάρει τον δρόμο για κύρωση από την Βουλή ώστε και ο μεγαλύτερος οδικός άξονας –και μοναδικός σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που ανήκει στο δημόσιο- να πάρει τον… δρόμο προς την ΤΕΡΝΑ.
Η κατασκευή της Εγνατίας Οδού στοίχισε περίπου έξι δισεκατομμύρια και η παραχώρηση γίνεται έναντι του 1,3 δις καθώς αναπροσαρμόστηκε η αρχική τιμή που έφτανε στο 1,5 δις!
Αυτό συνέβη, καθώς υπάρχει σχετική ρήτρα στη σύμβαση παραχώρησης που προβλέπει μείωση σε περίπτωση που τα επιτόκια δανεισμού αυξηθούν μεταξύ της ημερομηνίας της ανάδειξης του προτιμητέου επενδυτή και της υπογραφής της σύμβασης.
Η αλλαγή καθεστώτος στην Εγνατία αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες και πριν τις αρχές καλοκαιριού.
Βασική εκκρεμότητα που πρέπει να κλείσει πριν η σύμβαση φτάσει στη Βουλή είναι η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Υποδομών και Οικονομικών) για την αύξηση της τιμής των διοδίων στην Εγνατία Οδό.
Η τιμή από τα 0,03 ευρώ/χιλιόμετρο που είναι σήμερα θα αυξηθεί στα 0,04 ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχους θα έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την τιμή στα 0,05 ευρώ μετά το πέρας των κατασκευαστικών έργων.
Ένα ακόμη θέμα, το οποίο μπορεί να περιμένει και ύστερα από την υπογραφή της σύμβασης είναι η αδειοδότηση των σηράγγων. Η διαδικασία αυτή προχωρά και επικεντρώνεται το διάστημα αυτό στις σήραγγες του οδικού άξονα στην περιοχή της Ηπείρου.
Ο ανάδοχος, η ΤΕΡΝΑ δηλαδή, θα αναλάβει τη συντήρηση και τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων αξόνων της για τα επόμενα 35 έτη, με τα δύο εξ αυτών να αφορούν έργα συντήρησης του οδικού άξονα που θα ξεπεράσουν το μισό δισ. ευρώ. Τέτοια έργα είναι η συντήρηση των σηράγγων, η εκ νέου ασφαλτόστρωση και η επισκευή των γεφυρών.
Επιπλέον, προβλέπεται η και η κατασκευή τεσσάρων ΣΕΑ σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού.
Πηγή: Epirus Post