📌Kαταρχάς, πρέπει να διευκρινιστεί το εξής: ότι η ακαδημαϊκή υπόσταση, λειτουργία και τελικά, ύπαρξη ενός πανεπιστημίου δεν μπορεί να καθορίζεται από τις ανάγκες μιας τοπικής αγοράς και γενικώς, από τις ανάγκες της αγοράς-όχι σε αποφοίτους, αλλά σε περιεχόμενο και σκοπό σπουδών.
↪️Ωστόσο, στην Ελλάδα, η μαζικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης ήταν ένα «μικρό θαύμα» της μεταπολίτευσης, από τα πράγματα που καθόρισαν θετικά την ελληνική κοινωνία, σε πολλά επίπεδα.
↪️Όπως όλα τα θετικά πράγματα στην Ελλάδα, χρησίμευσε και για την εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων κάθε είδους: από τη δημιουργία «καθηγητικών λόμπι» έως την οικονομική στήριξη πόλεων της επαρχίας.
📖Τα Γιάννενα είναι μια ειδική περίπτωση. Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων είναι ένα από τα παλιότερα της χώρας –συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια ζωής- και, θα μπορούσε να πει κανείς ότι λειτούργησε ως παράδειγμα για όλα τα παραπάνω: και τα «καλά», και τα «κακά».
Δείτε περισσότερα εδώ.
Πηγή: typos-i.gr