Από την Κτηματική η διαχείριση σε Δρέπανο και Μακρυγιάλι

Ημερομηνία:

❗️Τελικά η χαρά της παραχώρησης τμημάτων της χερσαίας ζώνης στον Δήμο Ηγουμενίτσας δεν κράτησε για πολύ.

❗️Γιατί ναι μεν τμήματα παραχωρήθηκαν αλλά τις πολυσύχναστες παραλίες, όπως αυτές στο Δρέπανο, το Μακρυγιάλι και την Πλαταριά που σύμφωνα με την σύμβαση θα περιέρχονταν στην διαχείριση του Δήμου, τελικά θα συνεχίσει να τις διαχειρίζεται η Κτηματική Υπηρεσία.

Κι αυτό γιατί ο νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα για την αξιοποίηση στις παραθαλάσσιες περιοχές υπερισχύει της σύμβασης παραχώρησης!

Όπως μάλιστα ανέφερε ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας Παναγιώτης Νταής στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμος έχει υποβάλλει σχετική ερώτηση στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών για το αν η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης υπερισχύει του νόμου για τις παραλίες και αν τελικά οι παραλίες Δρέπανο Μακρυγιάλι και Πλαταριά θα τις διαχειρίζεται ο Δήμος ή η Κτηματική Υπηρεσία… Γραπτή απάντηση δεν πήρε ακόμα, αλλά, όπως είπε ο κ. Νταής φαίνεται πως τελικά η διαχείριση περνάει στην Κτηματική.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι παραλίες αυτές θα μισθώνονται από την Κτηματική Υπηρεσία, κατά τη βούληση της. Η γνώμη του Δήμου δεν έχει κανέναν ουσιαστικό χαρακτήρα καθώς «Η κτηματική υπηρεσία διατηρεί το δικαίωμα να προβαίνει σε περαιτέρω παραχωρήσεις τμημάτων αιγιαλού και παραλίας». Δηλαδή, ακόμα και στην περίπτωση της παραλίας Μακρυγιάλι που ο Δήμος εισηγήθηκε στην Κτηματική την εξαίρεσή της από τις παραχωρήσεις για λόγους προστασίας της από τα φαινόμενα διάβρωσης, η Κτηματική μπορεί να αποφασίσει διαφορετικά!

Κι έτσι η… πάγια διεκδίκηση της τοπικής κοινωνίας για να περιέλθουν οι παραλίες αυτές στην τοπική αυτοδιοίκηση, παρά τους… πρόσφατους πανηγυρισμούς, παραμένει ακριβώς αυτό, μετά από 23 χρόνια: Διεκδίκηση!

Τι μένει στο Δήμο; Το 60% του τιμήματος, με το οποίο θα πρέπει να ανταπεξέλθει στον καθημερινό καθαρισμό των κοινόχρηστων χώρων, την έγκαιρη πρόσληψη ναυαγοσωστών, πριν από την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, τη διάθεση του κατάλληλου εξοπλισμού, την τοποθέτηση κατάλληλων παρατηρητηρίων ναυαγοσωστών και γενικώς τη λήψη μέτρων προστασίας και ασφάλειας των λουομένων, των εργαζομένων, την εγκατάσταση των ειδικών πλατφορμών πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία (sea tracks), την άσκηση ελέγχων τήρησης των όρων παραχώρησης κ.λπ. Μάλιστα προβλέπεται και… πρόστιμο για τους Δήμους με μείωση κατά περίπτωση 5% του ποσοστού του, αν δεν μπορέσει να ανταπεξέλθει εγκαίρως στα παραπάνω!

Τα ποσά που απαιτούνται προκαλούν έντονο προβληματισμό στους Δήμους, καθώς είναι πολλαπλάσια των προσδοκώμενων εσόδων…

Πηγή: Epirus Post

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Share post:

Εγγραφή

spot_imgspot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα σαν αυτό

Συγκλονίζει φίλος του ΠΑΟΚ που βρέθηκε στο Μπριζ: «Μας χτυπούσαν σαν να είμαστε ζώα»

⚫⚪ΠΑΟΚ: Η περιγραφή του Γιάννη Παπαγεωργίου, φίλου των ασπρόμαυρων που...

Σκρέκας: Στόχος το αρνί κάτω από 10 ευρώ το Πάσχα

🗣️«Τα μέτρα σταδιακά έχουν αρχίσει να αποδίδουν», τόνισε αναφορικά...

Ο μικρός Χρήστος αφήνει μπαλόνι στον ουρανό για τη μαμά του που χάθηκε στα Τέμπη

🎈 Ένα μπαλόνι στον ουρανό αφήνει ο μικρός Χρήστος...

Η φωτιά Καχριμάνη, η αφωνία της Εγνατίας ΑΕ και ο… πυροσβέστης Ταχιάος…

📌Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος αποφάσισε να κάνει μία…...